The sports classes in high school [IELTS Examiner's Comment]

จากคราวก่อนที่พี่ได้นำตัวอย่างงานเขียนทางด้านกีฬาใน Task 2 ของน้องท่านหนึ่งจาก IELTS Class ของทางสถาบัน

References: The sports classes [IELTS-TASK2]

วันนี้ ขออนุญาตนำงานเขียนซึ่งได้รับการแก้ไขแล้วในส่วนของไวยากรณ์และโครงสร้างการเขียนมาฝากน้องๆนะคะ ลองตามมาดูกันค่ะ

Some people are of the view that physical education is not an important subject in the school curriculum and it can be substituted by other more important subjects. However, there are many reasons that prove the opposite.

First of all, no sensible person can deny that competitive sports can make students healthier. By this I mean, playing sports may not only develop their muscle growth, but it also helps them get stronger, vigorous and eliminate stress. A very good example is obesity prevention. Playing sports can help with digestion. For this reason, this would lead to better health.

Moreover, I believe that physical education improves students’ skills such as sportsmanship and social skills because they can learn many things from this subject. Take for example move tactics, how to play games and handle pressure, leadership, patience, concentration and friendship. Sports will enhance student’s capabilities and can create harmony, which can lead to good teamwork. As a result, the sports classes will develop students’ variety of skills tremendously.

More importantly, the proficiency in sports can give students a chance to recieve a scholarship or a career. In other words, many universities have athletic scholarships to give away to talented yang students who can use this opportunity to develop their sporting career in the future. A very good example is Allen Iverson who was the NBA’s Most Valuable Player of the 2000-2001 season and led his team to the 2001 NBA finals in the same season. He started as a point guard for his school team and Georgetown University offered him a full scholarship to join their basketball team. After that, he was selected by the Philadelphia 76ers in the 1996 NBA Draft. To sum up, good sport skills will give students more opportunities in life.

From where I stand, I whole heartedly believe that physical education are is important factors to improve students’ skills and health, which can lead to many opportunities. Therefore, stopping the sports classes in high schools may not be the right approach for a better generation.

สำหรับงานเขียนหัวข้อนี้ หากยังไม่ได้แก้ไขจะได้คะแนนดังนี้ค่ะ

Estimate IELTS Writing Band Score: 6.5

จริงๆแล้วน้องคนนี้ควรได้คะแนนถึง Band Score 7.0-7.5 หากไม่ใช้ modal verbs มากจนเกินไป ซึ่ง Examiner ใช้คำว่า ‘plays it safe’ ซึ่งทำให้เราไม่ผิดมากในเรื่องของไวยากรณ์ แต่ก็ทำให้เราไม่ได้แสดงความเข้าใจในเรื่อง Tense ออกมาด้วยนะคะ ซึ่งการที่เราจะได้คะแนน Writing มากๆนั้น ไม่เพียงแต่ต้องไม่ผิดไวยากรณ์ แต่เราเองต้องพยายามแสดงถึงความสามารถในการใช้ไวยากรณ์ของเราออกมาให้ Examiner ได้เห็นด้วยค่ะ

IELTS Examiner’s Comments:

This is a classic case of an essay which ‘plays it safe’ in the eyes of the marker. Clearly, your writing is error-free in terms of grammar, which is great, but where are the tenses? We want to see more perfect tenses, continuous tenses, passive voice, past tenses and fewer modals (x 16). Surely you don’t expect a high grade with that many modal structures.

“Practice makes perfect”

IELTS Institute Team

โพสท์ใน IELTS Essay Sample, IELTS Writing Task 2 | แสดงความเห็น

The sports classes [IELTS-TASK2]

 [IELTS Writing - TASK2]

จากคราวที่แล้วหลายๆคนคงได้ลองเขียนหัวข้อใน IELTS Writing Task 1 กันไปแล้ว ดังนั้น ในสัปดาห์นี้เราลองมาเปลี่ยนบรรยากาศเขียนใน Task 2 กันบ้างดีกว่าค่ะ

อย่างที่เราทราบกันดี คะแนนของการเขียนใน IELTS Writing Task 2 นั้น จะคิดเป็น 2 ใน 3 ของคะแนนทั้งหมด

ดังนั้น เราควรใช้เวลาในส่วนนี้คิดเป็นเวลาคร่าวๆ 40 นาทีนะคะ โดยใน Writing Task 2 นี้ เราจะต้องเขียนไม่น้อยกว่า 250 คำค่ะ

คราวนี้ลองมาดูงานเขียนเกี่ยวกับกีฬาที่เพื่อนๆในคลาส IELTS Preparation เขียนมาส่งอาจารย์กันบ้างค่ะ

Essay topic: 

In order to keep the students more focused, the sports classes should be stopped in high schools. Do you think this will be a right approach for a better generation?

Basketball IELTS Task 2

Photo Credit: Sportsbettinginfo.com

Some people are of the view that physical education is not an important subject in the school curriculum and it can be substituted by other more important subjects. However, there are many reasons that prove the opposite.

First of all, no sensible person can deny that competitive sports can make students healthier. By this I mean, playing sports may not only develop their muscle growth, but it also helps them get stronger, vigorous and eliminate stress. A very good example is obesity prevention. Playing sports can help with digestion. For this reason, this would lead to better health.

Moreover, I believe that physical education improves students’ skills such as sportsmanship and social skills because they can learn many things from this subject. Take for example move tactics, how to play games and handle pressure, leadership, patience, concentration and friendship. Sports will enhance student’s capabilities and can create harmony, which can lead to good teamwork. As a result, the sports classes will develop students’ variety of skills tremendously.

More importantly, the proficiency in sports can give students a chance to recieve a scholarship or a career. In other words, many universities have athletic scholarships to give away to talented yang students who can use this opportunity to develop their sporting career in the future. A very good example is Allen Iverson who was the NBA’s Most Valuable Player of the 2000-2001 season and led his team to the 2001 NBA finals in the same season. He started as a point guard for his school team and Georgetown University offered him a full scholarship to join their basketball team. After that, he was selected by the Philadelphia 76ers in the 1996 NBA Draft. To sum up, good sport skills will give students more opportunities in life.

From where I stand, I whole heartedly believe that physical education are important factors to improve students’ skills and health, which can lead to many opportunities. Therefore, stopping the sports classes in high schools may not be the right approach for a better generation.

จะเห็นได้ว่าน้องคนนี้เลือกเขียนเกี่ยวกับบาสเก็ตบอล ซึ่งตรงนี้แนะนำเลยนะคะว่าเราควรเลือกเขียนในสิ่งที่เราถนัดและมีความรู้ในเรื่องนั้นๆ จะทำให้เราสามารถดึงเอาศัพท์เฉพาะทางออกมาได้เยอะค่ะ

แล้วคราวหน้ามาดูกันค่ะว่างานเขียนของเพื่อนคนนี้ มีจุดปัญหาหลักๆในเรื่องใด ที่จะส่งผลให้คะแนนไม่ได้มากเท่าที่ควร

“Practice makes perfect”

IELTS Institute Team

โพสท์ใน IELTS Essay Sample, IELTS Writing Task 1, IELTS Writing Task 2, ตัวอย่างงานเขียน | ติดป้ายกำกับ , , | แสดงความเห็น

Bar Chart of the UK Economy Structure [IELTS Examiner's Comment]

จากคราวก่อนที่พี่ได้นำตัวอย่างงานเขียนของน้องท่านหนึ่งจาก Writing Class ของทางสถาบัน

References: Bar Chart of the UK Economy Structure [IELTS-TASK1]

วันนี้ ขออนุญาตนำงานเขียนซึ่งได้รับการแก้ไขแล้วในส่วนของไวยากรณ์และโครงสร้างการเขียนมาฝากน้องๆนะคะ ลองตามมาดูกันค่ะ

The bar chart demonstrates the percentages of contribution to the UK economy from different sectors: including agriculture farming, manufacturing, and financial services banking and business sectors during 1900-2000.

In general, the trends of all three sectors were changing had changed throughout the period. Agriculture and manufacturing commercial industry saw downward trends, whereas there was an upward trend regarding the financial and business sector.

For agriculture, it mainly contributed almost half of the UK economy and there had been a slight grow to just over 50% by 1950. Following that, the figure plunged dramatically to approximately 10% in 1975 and finally reached settled at a couple of percent.

As regards the manufacturing sector, its performance was at roughly 45% in 1900 and fell to just below 40% in the mid of twentieth century, before decreasing continuously to about 35% in 1975, followed by a noticeable drop to around 15% at the end of the period.

In 1900, the revenue from business corporate entities and financial services institutions stood at less than 5% and saw a small increase by 5% in the next 50-year period, and then grew before growing considerably to 20% in 1975 with a constant surge to more than 30% in 2000.

To sum up, at the end of the period, the best performing sector was business and finance at more than 30%, followed by manufacturing and agriculture, at about 15% and a few percent respectively.

สำหรับงานเขียนหัวข้อนี้ หากยังไม่ได้แก้ไขจะได้คะแนนดังนี้ค่ะ

Estimate IELTS Writing Band Score 6.0

ลองมาดูว่าแนวทางในการแก้ไขงานเขียน เพื่อที่จะได้พัฒนาคะแนนของเราขึ้นไปอีกระดับทำได้อย่างไรนะคะ

IELTS Examiner’s Comments:

This was done quite well, especially the language in the second half of your task. To get a higher score, you must bring your own vocabulary into the task by rephrasing (as I’ve done for you) as much as possible. Also, the x-axis years must be rephrased and periods of time should be used as well.

“Practice makes perfect”

IELTS Institute Team

 

โพสท์ใน IELTS Essay Sample | ติดป้ายกำกับ , , , | แสดงความเห็น

Bar Chart of the UK Economy Structure [IELTS-TASK1]

 [IELTS Writing -TASK1]

ในการเขียน Writing ของการสอบ IELTS น้องๆมีโอกาสจะได้เจอทั้งการเขียน Essay เชิงเปรียบเทียบ รวมไปถึงการเขียนกราฟและการอธิบาย Process การทำงานต่างๆ วันนี้พี่ขออนุญาตนำหัวข้อจากน้องนักเรียนในคอร์ส Intensive IELTS Writing ของทางสถาบันมาแชร์กันค่ะ

หัวข้อในวันนี้จะเกี่ยวกับการเขียนกราฟ ซึ่งกราฟในวันนี้จะเป็นการเปรียบเทียบธุรกิจต่างๆของสหราชอาณาจักรเราลองมาดูหัวข้อกันนะคะ

Essay topic: 

The graph below shows the contribution of three sectors-agriculture, manufacturing, and business and financial services- to theUK economy in the twentieth century. Summarize the information byselecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant

IELS Writing Task 1

IELS Writing Task 1

คราวนี้ลองมาดูตัวอย่างที่น้องนักเรียน IELTS ได้ลองเขียนมาส่งอาจารย์ดูนะคะ

The bar chart demonstrates the percentages of contribution to UK economy from different sectors including agriculture, manufacturing, and financial services and business during 1900-2000.

In general, the trends of all three sectors were changing throughout the period. Agriculture and manufacturing saw downward trends, whereas there was an upward trend regarding the financial and business sector.

For agriculture, it mainly contributed almost half of the UK economy and there had been a slight grow to just over 50% by 1950. Following that, the figure plunged dramatically to approximately 10% in 1975 and finally reached at a couple percent.

As regards the manufacturing sector, its performance was at roughly 45% in 1900 and fell to just below 40% in the mid of twentieth century, before decreasing continuously to about 35% in 1975, followed by a noticeable drop to around 15% at the end of the period.

In 1900, the revenue from business and financial services stood at less than 5% and saw a small increase by 5% in the next 50-year period, and then grew considerably to 20% in 1975 with a constant surge to more than 30% in 2000.

To sum up, at the end of the period, the best performing sector was business and finance at more than 30%, followed by manufacturing and agriculture, at about 15% and a few percent respectively.

เป็นอย่างไรกันบ้างคะ เห็นงานเขียนของเพื่อนแล้ว คิดว่าถ้าเป็นเราจะสามารถดึงจุดใดออกมาเปรียบเทียบได้บ้าง? อย่าลืมว่าการเขียนใน IELTS Writing Task 1 นั้น ต้องไม่น้อยกว่า 150 คำ และควรใช้เวลาไม่เกิน 20 นาทีนะคะ

คราวหน้า พี่จะนำเฉลยพร้อมคำแนะนำในหัวข้อนี้จาก Examiner ของสถาบันมาฝากค่ะ อยากให้น้องๆได้ลองเขียนมาส่งอาจารย์นะคะ

“Practice makes perfect”

IELTS Institute Team

โพสท์ใน IELTS Essay Sample, IELTS Writing Task 1, ตัวอย่างงานเขียน | ติดป้ายกำกับ , , , | ไม่ให้ใส่ความเห็น

คำแนะนำจาก IELTS Examiner ในหัวข้อ Japanese Tourism And Australian Share

เฉลยงานเขียน IELTS Writing Task 1

คราวที่แล้วเราได้ลองเขียนงานเขียน Bar Chart ในหัวข้อ The charts below show the number of Japanese tourists travelling abroad between 1985 and 1995 and Australian share of the Japanese tourist market. ใครยังไม่ได้ลองเขียน พี่แนะนำให้ลองกลับไปดูจากหัวข้อนี้ก่อนค่ะ

IELTS Essay [TASK 1] Japanese Tourism And Australian Share

คราวนี้มาตามติดว่าอาจารย์จะแก้ Grammar และ Vocab ในจุดไหนกันดีกว่าค่ะ

The chart illustrates the number of Japanese tourists travelling abroad in a period of a decade which reached its peak at 15 million people in 1995 and in the below graph indicates Australia’s share of marketing market share of Japanese tourists which peaked at seven million in 1993.

It can be seen from the bar chart that between 1985 and 1995, the amountvolume of Japanese who travelled to other countries grew rapidly in each year. There was were five million tourist in the year of 1985 and the number tripled in a couple of years later (1987). However, in 1991 and 1992, the number was remained almost the same at about 12 million tourists. The highest number was accounted for 15 million people, which was three times higher than the number shown in 1985. The highest number of Japanese travelers who want to Australia for vacation purposes accounted for about 7 million people in 1993 and the lowest was bottomed out at about 5 million in the year of 1989.

From an overall observation, over a period of the years from 1985 to 1995, the number on both charts substantially increased and there was a three-fold increase between 1985 and 1995 for Outside-Japan tourism ofby Japanese citizens. Similarly, Japanese that who went to Australia for vacation considerably increased in number over the first four years with but included a slight fall in 1989. However, it continued to rise after that year.

(Estimate IELTS Band Score: 6.5)

IELTS Examiner Comments:

Student, I see that you’ve got a good hold of grammar apart from prepositions. Take a closer look at those. Also a few conjunction issues are there, but on the whole this was done very well. There is both trend & comparison language here.

IELTS Institute Team

โพสท์ใน Let's talk about IELTS | ติดป้ายกำกับ , | ไม่ให้ใส่ความเห็น